Repetities & activiteiten 2018

Hallo muzikanten,

Eerst en vooral onze allerbeste wensen voor het jaar 2018. We hopen dat jullie ondertussen bekomen zijn van al het feestgedruis en dat jullie -net als het bestuur, de werkgroep eindejaarsconcert én het publiek- zeer tevreden kunnen terugblikken op ons prachtig concert van 29 december 2017.

We kunnen dus het nieuwe jaar ook muzikaal vol goeie moed aanvatten. Een jaar waarin we uiteraard de samenwerking tussen Het Bornems Harmonieorkest en Concordia et Amicitia Ter Dilft zullen verderzetten en nog beter zullen uitbouwen in aanloop naar een gezamenlijk lenteconcert, dat zal plaatsvinden op zaterdagavond 21 april 2018. Tijdstip van aanvang en locatie nog te bepalen, maar dat zal vermoedelijk 19u à 19.30u zijn in een Bornemse kerk.

Zoals reeds vermeld in ons laatste briefje van 2017 zal onze eerste repetitie van het nieuwe jaar plaatsvinden op vrijdag 12 januari. Dat wil dus zeggen dat we vanaf komende vrijdag weer elke vrijdagavond repeteren van acht tot tien en tot nader order zal dat ook nog steeds in zaal Victory zijn. In de aanloop naar het lenteconcert zullen er nog enkele extra repetities komen die niet op een vrijdag zullen vallen.

Wat gaan we komende vrijdag repeteren? Onze dirigent is druk in de weer met de voorbereiding van deze drie stukken:

• The Canticle of the Creatures - James Curnow (dit stuk moet bij iedereen nog in de farde zitten, breng het dus zeker mee!)
  • Arabesque - Samuel L. Hazo: wordt vrijdag uitgedeeld
  • Blue Shades - Frank Ticheli: idem
Hieronder geven we jullie alvast de activiteitenkalender van 2018 mee.
  • 21 april: Lenteconcert
  • 30 april: Meiavondviering
  • 22 & 23 september: Eetfestijn in zaal Kloosterheide
  • 17 & 18 november: Sint-Cecilia
  • 18 november: Eucharistieviering overleden leden & Te Deum
  • 9 december: Deelname aan de Bornemse kerstmarkt
Daarnaast zijn er nog een aantal activiteiten onder voorbehoud gepland. Zodra hier meer zekerheid over bestaat laten we jullie dit zeker weten, maar jullie kunnen er voorlopig al rekening mee houden in jullie agenda's!
  • 28 april (ca. 14u): Opluisteren heropening Ter Dilft
  • 19 mei: Opluisteren opening Palingfestival Mariekerke
  • 19 t.e.m. 21 mei: Medewerking aan Palingfestival Mariekerke
  • 25 óf 26 mei: Opluisteren Kloosterheide Kermis
  • 3 juni: Muzikale deelname aan de processie in Weert
  • 17 juni: Concertje voor Club 3 in zaal "De Club"
  • 10 november: Opluisteren Dodenhulde gemeente Bornem
  • 22 december: Eindejaarsconcert in de schouwburg van Ter Dilft
Dit gezegd zijnde zien we elkaar komende vrijdag aan de pupiter. Tot dan!

Bijlagen