Page

Met het Instaporkest de wereld rond!

Het Instaporkest trekt de wereld rond!

Maak je klaar voor een muzikale wereldreis met het Instaporkest uit Bornem op zondag 17 maart om 11 uur! Onder leiding van dirigente Stephanie Daelemans brengen we je in 60 minuten rond de wereld, van betoverende Aziatische melodieën tot opzwepende Zuid-Amerikaanse ritmes.

De toegang is gratis. Mis deze unieke ervaring dus niet!

Praktisch:
  • Wanneer? zondag 17 maart 2024
  • Waar? Gemeenschapshuis HingeneEdmond Vleminckxstraat 73, 2880 Bornem (Hingene)
  • Deuren: 10.30 u
  • Aanvang: 11.00 u
  • Einde omstreeks 12.00 u
  • Toegang: gratis!

We zoeken een chef!

Harmonieorkest Concordia et Amicitia Bornem is op zoek naar een nieuwe dirigent die de repetities in muzikaal goede banen zal leiden.

De repetities vinden telkens plaats op vrijdagavond van 20 u tot 22 u, in het Bornemse Cultuurcentrum Ter Dilft.

Bekijk de volledige vacature via deze link!

Geïnteresseerd? Je kandidatuur stellen is mogelijk t.e.m. maandag 26 februari 2024.

Eindejaarsconcert 2023

Op zaterdag 23 december geven we opnieuw ons traditionele eindejaarsconcert. Dit jaar is dat o.l.v. gastdirigent Hannes Beauprez. Het belooft een bijzonder warme editie te worden, want we veilen in het kader van het concert het schilderij op de voorzijde van deze flyer. De opbrengst gaat naar De Warmste Week, de solidariteitsactie van de VRT die dit jaar “Opgroeien zonder zorgen” als thema heeft, om een veilige thuishaven en een zorgeloze jeugd te creëren voor alle kinderen.

Als harmonie beseffen wij dat jongeren de toekomst zijn. In ons Instaporkest, dat die avond van de partij is o.l.v. Stephanie Daelemans, vinden jonge muzikanten al ruim vijftig jaar een veilige muzikale thuishaven. Een zorgeloze jeugd om te spelen, lachen én muziek te maken is dan ook een hoeksteen van elk orkest. Vanuit die visie kozen wij ervoor om dit jaar De Warmste Week te steunen.

Het schilderij “Getting Connected” wordt genereus geschonken door de Bornemse Jenny Spanoghe, die naast begenadigd vioolvirtuoos ook nog eens magistraal schilder en geweldig dichter blijkt te zijn!

We hopen u om 19.30 u te mogen begroeten in de schouwburg van Ter Dilft. Uw gastvrouw die avond is actrice Vicky Versavel, die de presentatie verzorgt.

Praktische info:
  • Wanneer? zaterdag 23 december om 19.30 u