Sint-Cecilia 2018: Het programma

Beste vrienden muzikanten,

Zoals jullie weten vieren we komend weekend ons jaarlijks hoogfeest van Sint-Cecilia. Hieronder geven we jullie nog een volledig overzicht van het programma, inclusief definitieve tijdstippen.

Zaterdag 17 november 2018
  • 09.45u: Verzamelen café De Waterlander
  • ca. 10.30u: Start muzikale rondgang, met bezoek aan 't Zandhof en het Cultuurcafé
  • 13.00u: Pistolets in café Het Wiel
  • 14.00u: Start muzikale rondgang
  • 14.15u: Bezoek aan café De Boerenkrijg
  • 15.10u: Bezoek aan café De Hopschuur
  • 16.10u: Bezoek aan café Het Luxhuis
  • 17.00u: Vertrek naar zaal Kloosterheide
  • 17.30u: Aankomst in zaal Kloosterheide
  • 18.00u: Aanvang avondmaal

Zondag 18 november 2018
  • 10.30u: Verzamelen in de O.L.V.-en-Leodegariuskerk op het K.Cardijnplein
  • 11.00u: Opluisteren eucharistieviering overleden leden & Te Deum
  • 12.15u: Pistolets in café Belle Vue
  • ca. 13.15u: Vertrek muzikale rondgang met bezoek aan café La Différence & café 't Gemak
  • ca. 17.00u: Aankomst in café Casablanca
  • 17.30u: Aanvang avondmaal

Noteer ook:
  • Onze collega's van de K.H. Heilige Familie Branst (Zates) zullen ons op zaterdag vanaf 13.45u vergezellen in café Het Wiel. Samen met bezoeken we De Hopschuur en De Boerenkrijg. Daarna scheiden onze muzikale wegen.
  • Met de deelnemers die van een stevig ontbijt houden verzamelen we op zaterdag al om 8.45u in café De Waterlander, met op het menu de intussen quasi traditionele hamburgers met ketchup en ajuin! Indien u hieraan wenst deel te nemen, gelieve uw deelname dan te bevestigen via deze Doodle en dit uiterlijk op vrijdag 16 november om 16.00u.

En dan tenslotte, wat de marsenboekjes betreft. De muzikanten die deelnamen aan de dodenhulde hebben hun -vernieuwd- boekje ondertussen terug in hun bezit. De boekjes van de overige muzikanten delen we ter plaatse uit. De leden van de werkgroep die de boekjes heeft vernieuwd laten weten dat zij"ook maar mensen zijn" en dat een foutje links of rechts dus altijd mogelijk is, zoals bv.:
  • Naam verkeerd geschreven
  • "Onleesbare" kopie (er rekening mee houdende dat de partituren van sommige marsen al een zeer respectabele leeftijd hebben)
  • Ontbrekende partituur
  • Verkeerd instrument
  • Verkeerde stemming
  • Verkeerde partij, of liever een andere partij (indien je bv. op straat liever 2e dan 1e klarinet speelt)
  • Eventueel extra boekje voor muzikanten die meerdere instrumenten bespelen
  • ...

Gelieve dergelijke problemen dan ook te melden aan Ivan Keppens of Kris Van Troyen.

Dit gezegd zijnde kijken we uit naar jullie talrijke aanwezigheid, zowel op onze repetitie van vrijdag 16 november als voor de feestelijkheden van de twee daarop volgende dagen.

Tot dan!
Het secretariaat